Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

Maleisië

Blijf op de hoogte en volg Chantal

27 Januari 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Maandag 5 januari een hostel dichtbij de stad (Brisbane) genomen. Ingecheckt en in de middag naar "Lone Pine Koala's" geweest. Een park waar koala's, kangoeroes en nog wat andere dieren waren. We begrepen niet helemaal waar de ingang was en uiteindelijk waren we dus in het park gekomen zonder te betalen. Met een koala op de foto gegaan en de kangoeroes eten gegeven.

Dinsdag dagje de stad in gegaan en woensdag verder gereden naar Rainbow Island. Daar moesten we zijn voor de tour naar Fraser Island. 1 nacht in een hostel geslapen en donderdagochtend vertrokken we met de jeeps naar het eiland. Een eiland dat voornamelijk uit zand bestaat. Het was best een leuke tour maar wij hadden niet echt een leuke groep. We zaten met 8 mensen in een jeep, 4 Duitse meiden en 2 Engelsen. De Engelse waren een beetje tegen de Duitsers dus dat was minder. Wel op mooie plekken geweest en je moest met je groep zelf koken, afwassen enz. En 's avonds in een tent geslapen. We kwamen zaterdag middag weer terug op Rainbow Island waar we nog 1 nacht in het hostel bleven.

Zondag verder gereden omhoog, gestopt in Hervey Bay en daar een hostel gepakt. Hostel van YHA, erg netjes. Maandag in Rockhampton geslapen en dinsdag naar Airlie Beach gegaan. Leuke, drukke plaats met vooral toeristen die naar de Whitsundays gaan. En daar kwamen wij ook voor. Twee nachtjes daar geslapen en donderdagmiddag naar de Whitsundays gegaan. Zaten 2 dagen en 2 nachten op een boot en gingen langs mooie stranden en je kon snorkelen, duiken en met een paddle board varen. Er werd op de boot voor je gekookt dus het was echt genieten...
Alleen jammer dat de airco kapot was dus het was 's nachts heel erg warm. Zaterdagmiddag terug gekomen in Airlie Beach en daar nog 1 nacht geslapen. Zondag verder gereden omhoog en Ceres reed met ons mee. Een meid uit België die we op de boot hadden ontmoet. Zij moest naar Cairns toe dus reed gezellig mee.

Door gereden naar Townsville en daar een motel geboekt. Maandag naar Magnetic Island geweest. Daar kon je met de ferry vanuit Townsville heen. Mooi eiland met hele mooie stranden.
Dinsdag in Cairns aangekomen. In het hostel geslapen waar Ceres ook had geboekt. Dat was mijn slechtste hostel tot nu toe maar het was ook goedkoop. Gelukkig maar 1 nachtje gebleven.
Kregen nog een bon van het hostel dat we 's avonds voor $7,00 konden eten in een kroeg. En dat was nog lekker ook! Daarna gezellig drankje gedaan in de kroeg en afscheid genomen van Ceres.

Volgende dag zijn wij weer terug gereden naar beneden. Veel gereden en donderdag wilde we stoppen bij Agnes water. Helaas was door het slechte weer (veel regen) de weg afgesloten. Weer verder gereden en vrijdag kwamen we in Brisbane aan. Daar 2 nachten een hotel geboekt. Zaterdag naar de bierbrouwerij van xxxx Gold geweest. Het bier van hier wat Coen wel lekker vind en 's avonds naar de film American Sniper geweest.
Zondag hotel uitgegaan en naar Surfers Paradise gereden. We wilden toch nog een keer surfen in Australië en door de regen van de afgelopen dagen hadden we dat nog steeds niet gedaan. Gelukkig prachtig weer en wat was het surfen leuk!! Surfers Paradise was ook een erg leuke plek.
Eind van de middag terug gereden naar Brisbane en het YHA hostel geboekt voor onze laatste 2 nachten in Australië.

Maandag 26 januari was het Australia Day. Nationale feestdag in Australië. Iedereen was vrij, er speelde een bandje in de stad en er was een markt. In het hostel waren er ook wat activiteiten.

Vanochtend ben ik naar Maleisië gevlogen! Ik zit nu in een mooi hotel voor €20,- per nacht. Prijzen zijn hier een stuk leuker dan in Australië. Coen vliegt vanavond en komt hier morgenochtend aan. We blijven hier 2,5 week. 13 februari vlieg ik weer terug naar Brisbane waar ik dan mijn laatste 3 weken in Australië heb en Coen vliegt dan naar NL.

X Chantal