Happy New Year - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Chantal Berg - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Blijf op de hoogte en volg Chantal

04 Januari 2015 | Australië, Brisbane

Happy New Year!!
Het is alweer 2015 dus ik hoop dat iedereen gezellige kerstdagen heeft gehad en een mooi begin van 2015!

3 weken geleden besloten Coen en ik om toch naar Alice Springs te gaan rijden. Maandagochtend vroeg uit bed gegaan en gaan rijden. Helaas kregen we onderweg pech met de auto. We reden ergens in de middle of nowhere en de auto stopte er mee. De auto aan de kant gekregen en gaan kijken wat er was. Gelukkig stopte er al snel iemand die voorbij kwam. Hij zei dat we de motor goed moesten laten af koelen en dat we daarna misschien wel weer verder konden rijden. Wij dus een uur gewacht (pfff met 37 graden) en daarna auto proberen te starten maar dat lukte niet. Uiteindelijk stopte er weer iemand en hij heeft ons naar het dichtstbijzijnde dorp gesleept. We kwamen daar 's avonds aan dus hebben we daar een nacht op een camping geslapen.
De volgende dag naar een dealer gereden, dat lukte gelukkig nog wel. Iemand naar gekeken en er was iets kapot wat daar niet kon worden gemaakt. Daar stonden we dan in Cobar zonder auto... :(
We hebben nog contact gehad met de dealer in Melbourne maar volgende dag natuurlijk niks meer van gehoord.
1 nacht daar geslapen in een motel en de volgende dag met de bus (enige optie) in 3,5 uur naar een grotere stad Dubbo gereden. Leuke stad, niet toeristisch maar wel wat te doen. Daar zijn we 2 nachten gebleven en toen met de trein in 6,5 uur naar Sydney gegaan. Vrijdags in Sydney aangekomen en lekker naar het hostel gegaan wat we geboekt hadden. Spullen naar de kamer gebracht en daarna de kroeg ingegaan.

Zaterdag naar het Opera House en de Harbour Bridge gegaan. Moet je toch even geweest zijn als je in Sydney bent. Ook met de Ferry naar Manly geweest. Een plaatsje buiten het centrum.

1e kerstdag zijn we naar een feest op een boot gegaan die door de haven ging. Twee Nederlandse meiden (Diandra en Sonja) die we al eerder hadden ontmoet gingen er ook heen. Was erg gezellig en ook wel heel raar om op 1e kerstdag in de zon te zitten. 's Avonds met de meiden en nog een NL stel (Björn en Gretl) wezen eten. Boxing day (2e kerstdag) was alles open dus lekker door de stad gegaan.

Zondag 28-12 gingen we met de trein naar Wyong toe want Coen ging daar skydiven. Ik heb toe gekeken :( en foto's gemaakt.

Maandag nog lekker de stad in gegaan en ik heb de iPhone 6 gekocht :))) Is toch weer wat goedkoper hier!

Vanaf 30 december zijn we naar ons "dure" hotel gegaan. Iets buiten het centrum maar wel heel mooi en met een zwembad.
Oudejaarsdag zijn we in de middag al naar Cremorne gegaan. Plaatsje waar je mooi uitzicht had op de harbour bridge. Diandra, Sonja, Björn en Gretl waren daar met nog een paar anderen dus daar zijn we bij gaan zitten. Hele gezellige avond gehad en 12 uur natuurlijk het vuurwerk. Toch wel heel leuk om een keer mee te maken.
Volgende dag rustig dagje gehad en 2 januari uitgecheckt bij het hotel en naar het vliegveld gegaan om onze huurauto op te halen. Daar gaan we nu 4 weken mee naar boven rijden.
Vanmiddag op het strand bij Byron Bay geweest en nu zitten we in Brisbane.

27 januari gaan we nog 2,5 week naar Kuala Lumpur toe. Nog even daar genieten. Coen gaat daarna terug naar NL en ik weer naar Australië voor mijn laatste 3 weekjes.

xx Chantal